![]() |
ပန္းခ်ီသန္းျမင့္ေအာင္၏ပန္းခ်ီလက္ရာ |
ပန္းခ်ီေမာင္လိႈင္(ကာတြန္းေရႊ မင္းသား)တာဝန္ခံ စီစဥ္ေသာျပပြဲ-၁၉၉၇တြင္ ေရေဆးပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲျပသျဖစ္ခဲ့သည္။ သံလ်င္ဝန္းက်င္က ႐ိုက္ကူးလာေသာ ဓာတ္ပံုကို ေအးရိပ္ၿငိမ္ အမည္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲဖန္ တီးခဲ့သည္။ သူႏွင့္တစ္ရပ္တည္းသား အစ္ကိုႀကီး နီတြတ္(ႏႈတ္ခမ္းေမြး)၏ ေရႊစက္ေတာ္ ေသာင္ျပင္ႏွင့္ ေခ်ာင္းအလွ(အျဖဴအမည္း)ကို ေရာင္စံုတင္ကာ အလွျခယ္ျပခဲ့သည္။ ေရႊတိဂံု ဘုရားေစ်းတစ္ေနရာကို အ႐ုပ္ဆိုင္ အမည္ျဖင့္ပံုေဖာ္ခဲ့သည္။ ဤျပပြဲမွာ သူ႕ဘဝအတြက္ အမွတ္တရ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူ႕ပန္းခ်ီကားေတြကို ေရနံေခ်ာင္းမွ သူ႕ေက်းဇူးရွင္ဘခင္ႀကီး ဦးခင္ညြန္႕ လာၾကည့္ၿပီး အံ့ၾသဝမ္းသာၾကည္ႏူးမႈ ေပါက္ဖြားေစခဲ့သည္။ ''အေဖ့ကို ၾကည္ႏူးေစခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား'' ေဆာင္းပါးသည္ ဘခင္ထံမွ ကူးစက္လာေသာ ၾကည္ႏူးမႈကို ေဖာ္က်ဴးသည့္ ဥဒါန္းစကားပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တိုင္ ပန္းခ်ီမေရး ျဖစ္ေသာ္လည္း သားျဖစ္သူကို အလုိလိုက္ အားေပးခဲ့ေသာ သူ႕ဖခင္၏ စိတ္ဓာတ္ကို နားမလည္ႏိုင္ဘဲ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ''ငါငယ္ငယ္တုန္းက ပန္းခ်ီဝါသနာ ပါခဲ့တယ္။ အေဖတို႕က မြဲေဆးေဖာ္တယ္ဆိုၿပီး လက္ဆစ္႐ိုက္ၿပီး တားျမစ္ခံခဲ့ရတယ္။ အေဖျဖစ္လာေတာ့ သားကုိကုိယ့္လို မခံစားေစခ်င္လို႕''ဟု ပြင့္အန္လာသည္။ သားကိုနားလည္ ေပးတတ္ေသာ ဖခင္၏ သားျဖစ္ရသည္မွာ သူ႕အက်ဳိးေပးဟု ဆိုရမည္ ထင္သည္။
သန္းျမင့္ေအာင္၏ ဘဝကုိ ႏွစ္လႊာစပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရမည္။ သန္းျမင့္ေအာင္ အမည္ျဖင့္ စုတ္ကုိင္ေဆးတို႕၊ ပန္းခ်ီျခယ္။ ကိုသီေအာင္က ေဆာင္းပါး၊ သင္းေဝေအာင္က ကဗ်ာဆရာ။ ကိုသီေအာင္ အမည္ျဖင့္ ေရးသည့္ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးကုိ ပင္တိုင္က႑ အေနျဖင့္ ပန္းခ်ီဝကၤပါဟု အမည္ေပးထားပါသည္။ ဆရာ ႀကီးေမာင္(ေငြဥေဒါင္း)၏ စာဝကၤပါကုိ အားက်အတုယူ ေလသလား မေျပာတတ္ပါ။ ဝကၤပါဆိုေတာ့ ဟိုကေန သည္ေရာက္။ ေရာက္တတ္ရာရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးလို႕ရသည္။ သူ႕သက္တမ္းႏွင့္စာလွ်င္ စာေပအႏုပညာ အလုပ္ေတြ မနားတမ္းလုပ္ႏိုင္ သူဟုဆိုရမည္ထင္သည္။ ေမၿမိဳ႕မိုးၾကည္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ တာဝန္ယူေသာ ဘာသာေသြးမဂၢဇင္းတြင္ စာတည္းအဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ေကာင္းေက်ာ္(စီးပြားေရး)၊ စိုးစိုးဝင္း(မဟာ ဝိဇၨာ)တို႕ႏွင့္တြဲဲ၍ တာဝန္ယူခဲ့သည္။ ေမရဲ႕ပန္းပြင့္ သို႕မဟုတ္ ကမ္းပါးေပၚက ကြၽံက်သြားေသာ နာဂစ္ေန႕၊ နာဂစ္ည၊ နာဂစ္အလြန္ခံစားမႈ ကဗ်ာမ်ားႏွင့္ နာဂစ္ခံစားမႈ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ကိုေရြး၊ အံ့ဘြယ္ဇင္တို႕ႏွင့္ တြဲ၍ စီစဥ္သူအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသးသည္။
ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ ေလွ်ာေမြးကို ဗရာဏသီခ်ဲ႕ဟူေသာ စကားရွိပါသည္။ ဤအဆို၊ ဤစကားကို သန္းျမင့္ေအာင္က ယဥ္ယဥ္ေက်း ေက်း ညင္ညင္သာသာျငင္းပယ္ခဲ့ပါ သည္။ သူ႕ဇနီးခင္၏သားအိမ္တြင္ ေနရာယူရမည့္အစား ေနရာမွားကာ ေနရာယူခဲ့သည္။ ရက္သားအလြန္ လသားအရြယ္ သေႏၶသား။ သားေကာင္းထက္ သားဆိုးက ေမြးရခက္တယ္ဟု ေရွးကကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိန္းမေတြ ေၾကာက္ခဲ့ေသာ သားဆိုး ကေလး။ မေသေကာင္း မေပ်ာက္ ေကာင္း မိခင္အသက္ကိုပါ ဆြဲထုတ္ သြားႏုိင္သည့္ သားဆုိးကေလး။ ဖခင္ တစ္ေယာက္၏ ေမတၱာႏွလံုးသားႏွင့္ မုန္းလည္းမမုန္းတီးရက္၊ နာလည္း မနာက်ည္းရက္ခဲ့။ အထည္ျဒပ္မပီ၊ က်ား-မ လိင္မပီေသာ သည္ကေလးကို'' လာၿပီးမွ ျပန္သြားတယ္''ဟု ႏွေျမာတသစြာ ကဗ်ာဖြဲ႕ခဲ့ေသးသည္။ ''ျငင္းပယ္ခဲ့တာ မဟုတ္သလို၊ စြန္႕ပစ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး ကေလးရယ္၊ မင္းကိုယ္တိုင္ ေနရာလြဲခဲ့တယ္''ဟု ေျဖရွင္းခ်က္ပင္ မေတာင္းဘဲ ေပးေနလိုက္ေသးသည္။ အႏုပညာသမား ႏွလံုးသားႏွင့္ သန္းျမင့္ေအာင္။ ဗိမၺိသာရလို လူစားမ်ဳိး။
သန္းျမင့္ေအာင္သည္ ရတနာ သံုးပါးကို ၾကည္ညိဳကိုင္း႐ႈိင္းသူ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ရတနာသံုးပါးတြင္ တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားအနက္ ဧဟိပႆိက ဂုဏ္ေတာ္ကို အေတာ္ ၾကည္ညိဳပံုရသည္။ တရားေတာ္ကို နာၾကားမွတ္သား႐ံုျဖင့္ အားရေက်နပ္ မႈမရွိဘဲ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၾကည္ညိဳ ခဲ့သူျဖစ္သည္။ အသက္အရြယ္ငယ္ပင္ ငယ္ေသာ္လည္း တရားဓမၼ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္သူ၊ သူ႕ကို ကြၽန္ေတာ္ေလးစား ၾကည္ညိဳမိပါသည္။ ဆရာဆန္းလြင္ (ေနာင္တြင္ ရွင္အာဒိစၥရံသီ)စီစဥ္ေသာ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ဝိပႆနာ႐ႈနည္းလက္စြဲက်မ္းကို သူဖတ္႐ႈႏွစ္သက္ သေဘာက်ခဲ့သည္။ ဤနည္းအတိုင္း လက္ေတြ႕တရား ထုိင္ခ့ဲသည္။ သူ႕အေတြ႕အႀကံဳကို (စြန္႕လႊတ္ျခင္း)အမည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါး ေရးသားတင္ျပခဲ့သည္။ ဝတ္ေၾကာင္ကို လြတ္ေအာင္႐ုန္းကာ တရားေမြ႕ ေတာ့မည္စိတ္ကူးအႀကံအစည္ႏွင့္ သူစုေဆာင္းထားေသာ စာအုပ္ေတြကိုစြန္႕ လႊတ္ခဲ့သည္။ 'ကမၼ႒ာနာစရိယ' မရွိ ဘဲ သူတစ္ဦးတည္းအားထုတ္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ သူ႕နည္းမွန္ မမွန္ကို စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ေပးမည့္ဆရာလိုအပ္ ေနေၾကာင္းသတိထားမိသည္။
အသက္အရြယ္ငယ္ငယ္ႏွင့္ အႏုပညာနယ္ပယ္တြင္ ဘဝကိုႏွစ္ ျမႇဳပ္ကာ အက်ဳိးရွိရွိ အလုပ္လုပ္ႏိုင္္ေသာ သူ႕ကို ႏွေျမာေနမိပါသည္။ သူ႕မိသားစု၊ မိတ္ရင္း၊ ေဆြရင္းဆိုလွ်င္ ပိုၿပီးႏွေျမာမိ ေနေပလိမ့္မည္။ ေလာကအတြက္ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ႏိုင္ေသးသည့္အရြယ္။ ေလွေျပးတုန္း တက္က်ဳိးတာႏွင့္တူ သည္။ မိမိႏွင့္ေတြ႕ၿပီးတစ္လေက်ာ္ အၾကာ ၁၁-၅-၂ဝ၁၁ ေန႕တြင္ သန္းျမင့္ေအာင္တစ္ေယာက္ မိသားစု၊ စာေပအႏုပညာေလာကကို ေက်ာခိုင္း ထြက္ခြာသြားခဲ့ေၾကာင္း ေစ်းကြက္ဂ်ာ နယ္-၆၆၅ တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ေသျခင္းတရားသည္ ကိုယ္ေယာင္ေဖ်ာက္ေနရာမွ ႐ုတ္တရက္ ကိုယ္ထင္ျပကာ သူ႕ကိုဆြဲေခၚ သြားခဲ့သည္။
တကယ္ဆို သူ႕လုပ္ငန္းတာဝန္ ေတြမၿပီးတတ္ေသး။ ေဆးမေျခာက္ေသာပန္းခ်ီ၊ မင္မေျခာက္ေသးေသာ စာတို႕ေရးလက္စတန္းလန္း ရွိေနခဲ့ပါလိမ့္မည္။ လမ္းခုလတ္တြင္ ကိုယ္လြတ္ေရွာင္ခြာ ႐ုန္းခဲ့ပါ၍ အားနာခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါေလဆိုတာလို သူ႕ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားကုိ နားထဲမွာ ၾကားေယာင္ေနမိပါသည္။
သန္းထြန္း(စကု)
No comments:
Post a Comment