10 January 2013

အလြမ္းေျပ ပခန္းေျမ

အလြမ္းေျပ ပခန္းေျမ

ေရစႀကဳိ
ေနခုိစဥ္ဟုိကာလဆီက
ဘဝတစ္ေကြ႕
ခဏအေတြ႕။
ေမာင္ပန္စင္
ေထရ္ရွင္ကုိ
ေရာ္ကာရမ္းလိုက္ကဲ့
အညာေျမသာစခန္းကုိ
လြမ္းလ်က္မေမ့။

လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ေရစႀကဳိမွာ တာဝန္က်ခဲ့သည္။ စာေပနယ္ကုိ ကဗ်ာျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ့္အဖုိ႔ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ မျမင္ဖူးေသးေသာ ေရးေဖာ္ေရးဖက္မ်ား ရွိလာခဲ့ပါသည္။


ယင္းတို႔အထဲတြင္ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ပန္စင္ (ေရစႀကဳိ)လည္း တစ္ဦး အပါအဝင္ျဖစ္ပါသည္။ ေရစႀကဳိ ေရာက္ေတာ့ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေလး ဆယ္ေလာက္က အာ႐ုံထဲမွာ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ေသာ ကဗ်ာေရးေဖာ္ ေရး ဖက္မ်ားကုိ ျပန္လည္ မိတ္ဖြဲ႕ မိတ္ဆက္ျဖစ္သည္။ ေမာင္ပန္စင္(ေရစႀကဳိ)ကုိ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္း ေရစႀကဳိ ေျမကုိ ေရာက္မွ သိလိုက္ရသည္။ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာရွင္ေတြ စုေဝးရာ ေတာင္ဦးရြာတြင္ သီတင္းသုံးသည္။ တင္ဝင္း(ေရစႀကဳိ)ကုိ အေဖာ္ျပဳလ်က္ ေတာင္ဦးကုိ အေရာက္သြားခဲ့သည္။ သည္ေန႔က အျဖစ္အပ်က္သည္ ဘဝတစ္ေကြ႕တြင္ မေမ့ရက္စရာ ထူးထူးျခားျခား ႀကဳံခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေအာက္တြင္ ေတြ႕ရေသာ ေစာင္းအုိတစ္လက္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ သုခုမ ရပ္ဝန္းေလးတစ္ခု တစ္ခဏခ်င္း ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ရြာထဲက အႏုပညာသမား ဦးလွသြင္က ေစာင္း၊ ဦးသာေအးက ပေလြ၊ ဦးေက်ာ္ၫြန္႔က ဝိဇၨာေတာလား၊ ျမမန္း ဂီရိ၊ ကြၽန္ေတာ္ကလူမေနာ၊လွ်ပ္ပန္း ေခြႏြဲ႕၊ ဆရာတင္ဝင္းက လက္ေဖ်ာက္ တီးကာ၊ စည္းဝါးလုိက္ကာ ဝုိင္းက ေလး စည္စည္ကားကား။

ကြၽန္ေတာ္ရွိစဥ္က ေရစႀကဳိၿမဳိ႕နယ္ မဂၢဇင္းထုတ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ကြၽန္ေတာ္ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့မွ မဂၢဇင္း ထြက္လာခဲ့သည္။ မဂၢဇင္းထဲမွာ ေမာင္ပန္စင္၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္လုိက္ရသည္။ ကဗ်ာအမည္ကုိ ထေနာင္းရိပ္က ေဗလုဝတုိ႔ဟု အမည္ေပးထားသည္။ အဲသည္တုန္းက သီခ်င္းဆုိခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ့္ဟန္ပန္ကုိ ေအာက္ပါကဗ်ာ တစ္ပုိဒ္ျဖင့္ မွန္ေထာင္ျပခဲ့သည္။

ဆရာတင့္ထြန္း၊ မ်က္ႏွာရႊန္းျမ
သီခ်င္းလည္းညည္း၊ စည္း လည္းတီးလ်က္
သူ႔စည္းတီးခ်က္၊ ဒူးႏွင့္လက္ တည့္
ယွဥ္ဖက္ေခါင္းလႈပ္၊ ႐ုပ္ေသး ႐ုပ္သုိ႔
တီးမႈတ္သံသာ၊ ႏုပညာကုိ
ရင္မွာစြဲနစ္၊ သူလြန္ခ်စ္၏
မျပစ္ႏုိင္ရွာ၊ ဗီဇအႏုပညာ။

အႏုပညာဝုိင္းက ေပ်ာ္ရႊင္မႈေလးသည္ တစ္ခဏခ်င္း ေၾကမြပ်က္စီးသြားခဲ့သည္။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းက ရြာထဲ ထမင္းစားရန္အျပန္ တယ္လီ ဖုန္းသတင္းဆုိးက ေနာက္က လုိက္လာသည္။ ေရစႀကဳိက ေျပာင္းရမည္တဲ့။ ဘဝင္မွာနင့္ကာ ဆုိ႔ခဲ့ရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေရစႀကဳိ အေၾကာင္းေတြးမိလွ်င္ ေတာင္ဦးရြာက ေမာင္ပန္စင္ကုိ ခုနစ္စင္ အမွ်င္တန္းခဲ့ရသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ေရစႀကဳိက လူႀကဳံတပည့္မ်ားႏွင့္ ေမာင္ပန္စင္အတြက္ အခ်ဳိးကဗ်ာေလး တစ္ပုိဒ္ ပါးျဖစ္လုိက္သည္။

ဤသုိ႔ဤႏွယ္ သံေယာဇဥ္ တြယ္ခဲ့ေသာ ေရစႀကဳိကုိ ပင္စင္ယူၿပီးမွ ေရာင္းရင္း တပည့္တပန္းေတြ လက္ကမ္းဖိတ္ၾကားခ်က္ျဖင့္ တစ္ေခါက္ ျပန္ေရာက္ျဖစ္သည္။ မွာထားအလားသင့္ ဆုိသလုိ ဆရာခ်စ္ဦးညဳိ၊ ေနဝင္၊ ျမင့္တုိ႔ ေဟာေျပာပြဲႏွင့္လည္း တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္။

ေရစႀကဳိ ေရာက္ရသည္မွာ ဟုိစဥ္တုန္းကႏွင့္မတူ။ ထိုစဥ္က ကုိယ့္ပုခုံးေပၚမွာ တာဝန္ထမ္းပုိးႀကီး တင္လ်က္။ ယခုေတာ့ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး။ ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ ေတာင္ဦးကုိ တစ္ေခါက္ေျပးၿပီး ေမာင္ပန္စင္ကုိ ဦးတုိက္ခဲ့၏။ ေနာက္ရက္မွာ ေခ်ာင္းဦး အထြက္လမ္း အတြင္းပုိင္းက ကမ္းျဖဴရြာ။ ကြၽန္ေတာ္ ေရစႀကဳိမွာ ေနစဥ္က ဒကာရင္း ဆရာရင္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး သံေယာဇဥ္ ႀကီးမားေသာ ဆရာေတာ္ ဦးကု႑လမွာ ခႏၶာဝန္ ခ်ခဲ့ေလသျဖင့္ ႐ုပ္ကလပ္ေတာ္ကုိသာ ပူေဇာ္ကန္ ေတာ့ႏုိင္ေတာ့သည္။

အလာေကာင္းေသာ ဆရာေဟာင္း ေရာက္ေနသည္ၾကား၍အခါ မေႏွာင္းခင္ တပည့္ျဖစ္သူ ပခန္းငယ္ စာေရးမ မခင္ဝင္းၾကည္ ကားႏွင့္လာ ႀကဳိၿပီး ရြာကုိေခၚ၏။ ကားေပၚမွာ လုိက္လာရင္း ေဒါက္တာသန္းထြန္း ဘာသာျပန္သည့္ 'အရင္ဧကရာဇ္- အခုလူ' ဆုိသည့္ စာအုပ္ကုိ မဆီမဆုိင္သြားၿပီး သတိရမိ၏။ အရင္တုန္းက ယခုလုိရြာသြားလွ်င္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနဆုိင္ရာေတြ တစ္ပါတည္းေခၚ၊ ရြာလူႀကီးေတြက ေစာင့္၊ အစည္းအေဝးေတြလုပ္၊ ကြင္းဆင္းၾကည့္၊ လုိအပ္တာေတြ ၫႊန္ၾကား။ စသည္ေတြ လုပ္ခဲ့ရသည္။ ခုေတာ့ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး အရပ္သား။

အၿငိမ္းစားယူၿပီး ခရီးထြက္ရသည့္ အရသာ အခုမွ ေတြ႕ေတာ့သည္။ မခင္ဝင္းၾကည္တုိ႔ အိမ္က ကြၽန္ေတာ္ ေရစႀကဳိမွာ ရွိတုန္းက ခ်င္းတြင္းျမစ္ နံေဘးမွာ ရွိခဲ့သည္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရ တုိက္စားမႈေၾကာင့္ ေပသုံးဆယ္ေက်ာ္ ကမ္းၿပဳိခဲ့ေလရာ သူတုိ႔အိမ္မွာ ရြာအေနာက္ဖ်ားသုိ႔ ေရာက္လာခဲ့ေလသည္။

ျမန္မာ့သမုိင္းစဥ္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းကပင္ ႐ုိေသခံ့ညားသူ မူးမတ္ဆုိ၍ လက္ခ်ဳိးေရတြက္၍ ရသူေတြထဲ ပခန္းမင္းႀကီး ဦးရန္ေဝး အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ဦးရန္ေဝးအေၾကာင္း သိသူမ်ားေသာ္လည္း ဦးရန္ေဝးေကာင္းမႈ ျဖစ္သည့္ ပခန္းငယ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းကုိမူ သိသူနည္းပါးလွ သည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဗိသုကာ လက္ရာျဖစ္ၿပီး ကြၽန္းလုံးတုိင္ႀကီးမွာ လူႏွစ္ဖက္ခန္႔ရွိၿပီး တုိင္ေပါင္း ၃၃၂ တုိင္ရွိသည္။ နံသင့္ သခ်ၤာနည္းျဖင့္ 'စိန္စီေက်ာင္း၊ တုိင္ေပါင္းမွတ္'ဟု သညာထားခဲ့ၾကသည္။ ေလွကားႀကီး ႏွစ္စင္းမွာ ယေန႔အထိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပေသးသည္။ သုံးဆင့္လည္ ေပၚမုိး၊ ေက်ာင္းဦးျပာသာဒ္ႏွင့္ အတြင္းေဆာင္မွာ ပလႅင္ႏွင့္၊ ေနာက္ နံရံမွာ ပန္းပုလက္ရာတုိ႔ျဖင့္ အေျပာက္ အမြမ္းစီျခယ္ထားခဲ့သည္ဟုဆုိ၏။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္မူ သခၤါရ တရား၏ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ရေလၿပီ။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ တိတိက်က် မရွိေသာ္လည္း ပခန္းမင္းႀကီး ဦးရန္ေဝးက သူ႔နန္းေဆာင္အတြက္ ရည္ရြယ္ ေဆာက္လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မင္းတုန္း မင္းကုိ တုၿပဳိင္ေတာ့မည္စသည့္ ကုန္းေခ်ာစကားမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ မင္းတုန္းမင္းကုိယ္တုိင္ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေတာ့မွ သံသယ ေပ်ာက္ေအာင္ ေရစက္ခ် လွဴဒါန္းခဲ့သည္ဟု အရပ္စကား ပါးစပ္စကားမ်ား ရွိခဲ့သည္။

ပခန္းငယ္၏ ေျမာက္ဘက္တြင္ ခ်စ္သူရြာရွိသည္။ ကုိႀကီးေက်ာ္၏ ခ်စ္သူ ဇာတိရြာမုိ႔ ခ်စ္သူရြာဟု ဆုိၾကသည္။ ခ်စ္သူျမစ္ေရတင္ စီမံကိန္းမွာ ျမန္မာျပည္၏ အေစာဆုံးျမစ္ေရ တင္စီမံကိန္းမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ျမစ္ေရတင္ေျမာင္းထိပ္က ေညာင္ပင္ႀကီးမွာ 'ခုိစဖြယ္ ထုိဝယ္အနီးမွာ၊ ေမာင္စုိစုိ ေညာင္ညဳိ ႀကီးရယ္၊ ထီးျဖန္႔သလုိ' မုိးထားေလသည္။ ခ်စ္သူရြာႏွင့္ ဓားလြယ္ခုတ္ အရပ္ဘက္မွာ နထိန္းႏွင့္ စဥ့္ကုိင္ရြာ တုိ႔ရွိသည္။ ပုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေတြထဲမွာ သည္ရြာအမည္ေတြ ေတြ႕ရသည္ကို ေထာက္၍ ရြာသက္တမ္းမွာ ရွည္ၾကာလွၿပီဟု ဆုိရမည္။

ပခန္းငယ္ရွိ မခင္ဝင္းၾကည္အိမ္မွာ နံနက္စာစားအၿပီး နန္းဦးက တပည့္မ မျမဝင္းကလည္း မ်က္ႏွာ မလုိက္ပါနဲ႔ သူ႔ရြာကိုလာလည္ပါဦးဟု ဆက္ဖိတ္သည္။ ခ်င္းတြင္းကို စက္ေလွႏွင့္ကူးကာ ကူနီနန္းဦးသုိ႔ ခ်ီတက္ၾကသည္။ ေရစႀကဳိမွာ ေနတုန္းက နန္းဦးေရာက္လွ်င္ ဝင္ေနက် နတ္ထိန္းႀကီး ကုိဖုိးတုတ္ အိမ္ကုိ ဝင္သည္။ ကုိဖုိးတုတ္က နတ္ထိန္း ႀကီးျဖစ္သလုိ ရယက ဥကၠ႒လည္း ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ သူက်န္းမာေရး သိပ္မေကာင္းခ်င္။ ဥကၠ႒ရာထူးကုိ သူ႔သားသမက္က ဆက္ၿပီးတာဝန္ယူ ထားသည္။ ကူနီပြဲကုိ တေပါင္းလ ဆန္း ၁ ရက္ေန႔မွ ၁၅ ရက္ ေန႔အထိ က်င္းပသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ ဆုိင္ခန္းေတြ၊ တဲတန္းေတြ၊ အၾကမ္းေဆာက္ ၿပီးေနေလၿပီ။ မီးေရး၊ ထင္းေရးကိစၥေၾကာင့္ အမုိးအကာ ခြင့္မျပဳေသးဟု ေျပာသည္။ ရြာနားက ထန္းပင္ေတြမွာ ေအာက္လက္ေတြ ခ်ဳိင္ထားသျဖင့္ ၾကည့္ရသည္မွာ ရွင္းေနသည္။ တေပါင္းလဆန္း ၃ ရက္ေန႔မွာ ကုိႀကီးေက်ာ္သည္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ကမ္းေရယာဥ္နန္းသုိ႔ ဆင္းကာ ခ်ဳိးေတာ္ေရသုံးသည္။ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးအေနျဖင့္ ခ်ဳိးေတာ္ေရသုံးသည့္ အခမ္းအနားသုိ႔ မျဖစ္မေန တက္ခဲ့ရေသးသည္ကို ျပန္ၿပီးသတိရသည္။ လဆန္း ၅ ရက္ေန႔တြင္ မယ္ေတာ္ႀကီးသည္ နတ္နန္းသုိ႔ ကြၽဲလွည္းျဖင့္ လာသည္ဟုဆုိ၏။ သားေတာ္ကုိ သေဘာမေတြ႕၊ မ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္ခ်င္သျဖင့္ နန္းသုိ႔ ေလွကားေနာက္ ျပန္တက္သည္ဟု အဆုိရွိ၏။

ေရစႀကဳိကုိ ေျပာင္းလာခါစက ထုံးစံကုိ မပယ္ခ်င္သျဖင့္ ကုိႀကီး ေက်ာ္ နတ္နန္းသုိ႔ ဦးတုိက္ခဲ့ရသည္ကုိ ျပန္ၿပီး သတိရေနမိသည္။ ဌာန ဆုိင္ရာ သေဘာအေနျဖင့္ သတင္းပုိ႔ ရသည္ဟု ေျပာရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခုေတာ့ ျခားနားမႈ ရွိသည္။ ကုိႀကီးေက်ာ္ကုိ သတင္းပုိ႔ရာတြင္ လက္ခ်ည္းသက္သက္ သြားလုိ႔ရသည္။ ကုိႀကီးေက်ာ္က ဘာမွမေျပာပါ။ ထုံးစံအရ နတ္နန္းတုိင္ကုိ ညာဘက္လက္ႏွင့္ထိၿပီး လက္ယာရစ္ သုံးပတ္လွည့္ ခဲ့ရေသးသည္။ လုပ္ငန္း၊ ကုိင္ငန္း အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ပါေစ၊ အျပစ္ဘယာ ရွိလွ်င္ ဖယ္ရွားေပးပါ စသည္ျဖင့္ စိတ္ထဲက တုိင္တည္ ေရရြတ္ ခဲ့ရေသးသည္။ အရင္တုန္းက အေျခ အေနအရ နတ္ကြန္းစင္ေပၚက နတ္႐ုပ္ေတြ အနီးကပ္ မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့။ အခုတစ္ေခါက္ေတာ့ နတ္ကြန္းေပၚ တက္ၿပီး နတ္႐ုပ္ေတြ ေသေသခ်ာ ခ်ာၾကည့္ျဖစ္သည္။ ဗဟုသုတတစ္ခု တုိးလာသည္ ဆုိရမည္။ ေဝဠဳဝတီႏွင့္ မဘုိ႔မယ္တုိ႔၏ ႐ုပ္တုမ်ားကို ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ဝါးပင္ ဝါးေတာထဲက သေႏၶသူ ေဝဠဳဝတီႏွင့္မင္း ဆက္ငါးသြယ္ရွင္ဘုိ႔မယ္တုိ႔ ဘယ္အခ်ိန္ကမ်ား ဘဝေျပာင္းၿပီး နတ္နန္းေပၚ ေရာက္လာၾကပါလိ္မ့္။ ျမင္းညဳိႀကီးေပၚက ကုိႀကီးေက်ာ္ ပုံကေတာ့ ခံ့ခံ့ညားညား။ ကုိႀကီးေက်ာ္ ျမင္းစီးေနဟန္ ၾကည့္ၿပီး ကြမ္းအစ္ကုိ မႏုိင့္တစ္ႏုိင္ကုိင္ၿပီး က်ကြဲသြားေသာ ကုိႀကီးေက်ာ္၏ ခ်စ္သူရြာက ငယ္ခ်စ္ဦးအေၾကာင္း သြားၿပီး ေတြးမိသည္။ 'မႏုိင္တဲ့မႏုိင္၊ ကုိႀကီးေက်ာ္ငယ္က ခ်စ္၊ ကြမ္းအစ္ေတာ္ကုိင္၊ မႏုိင္လုိ႔ က်ကြဲ၊ ကုိႀကီးေက်ာ္ ငယ္ကခ်စ္၊ ဆုိျဖစ္ႏုိင္ပဲ' ဆုိသည့္ နတ္ခ်င္းကုိ တစ္ဆက္တည္း သတိရလုိက္မိပါသည္။

ကိုႀကီးေက်ာ္၏ ၾကက္တုိက္နန္းသည္ နတ္ထိန္းႀကီးကုိဖုိးတုတ္ အိမ္ေနာက္ေက်ာဘက္တြင္ ရွိသည္။ နတ္နန္းေပၚက နတ္႐ုပ္ေလာက္ အရြယ္အစား မႀကီးေသာ နတ္႐ုပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေတြ႕ရသည္။ လဆန္း ၈ ရက္၊ ၉ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ၾကက္တုိက္ပြဲ က်င္းပသည္။ 'ေလာင္းစရာ ေငြမရွားပါဘု၊ ၾကက္မ်ားကုိတဲ့ တုိက္မယ့္ျပင္၊ ျမင္စုိင္းေၾကာ့ရွင္းဟု ေရွးစာရွိသလုိ 'ၾကက္သမား မွန္ရင္ေလ၊ ယွဥ္ၿပဳိင္လုိ႔ တုိက္လုိက္ခ်င္တယ္' ဟူေသာ ေခတ္ေပၚေတးမ်ားကလည္း ကုိႀကီးေက်ာ္ ၾကက္ပြဲကို အားေပး ေနသလုိ။

နတ္နန္းႀကီးမွာ ႏွစ္စဥ္ပူေဇာ္ ပသမႈေတြေၾကာင့္ ခမ္းခမ္းနားနား ျပဳျပင္ထားေလသည္။ နတ္နန္းႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းမွာ ကုိႀကီးေက်ာ္ ကုိးကြယ္ခဲ့သည္ဆုိေသာ ေရႊမုေ႒ာ ေစတီေတာ္ရွိသည္။ တေပါင္းလျပည့္ ေန႔တြင္ ဆြမ္းေလာင္းပြဲရွိသည္။ နတ္ပြဲႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း က်င္းပသည့္ ဘုရားပြဲမုိ႔ စည္ကားသည္ ဆုိရမည္။ ဘုရားပြဲ သက္သက္ဆုိလွ်င္ သည္မွ် စည္ကားခ်င္မွ စည္ကားေပလိမ့္မည္။

ပခန္းငယ္ႏွင့္ ပခန္းႀကီးမွာ ငါးမုိင္ခန္႔ေဝးသည္။ တာ႐ုိးလမ္းေပၚမွာ ကားျဖတ္ေမာင္းလာေတာ့ ဖုန္လုံးႀကီးေတြ ကားေနာက္က အေျပး လုိက္လာၾကသည္။ ပခန္းက ေရစႀကဳိႏွင့္ ၁ဝ မုိင္ေဝးၿပီး ပခုကၠဴလမ္း ေပၚမွာရွိသည္။ 'ေလးျပဳရာဆန္း၊ ၿမဳိ႕ကူးခန္း ၊ပခန္းေခၚဆုိေထြ'ဟု စိႏၲေက်ာ္သူ ဦးၾသေရးခဲ့သည့္ အတုိင္း ပုဂံေခတ္က ေလးရာျပဳၿမဳိ႕ ၂၂ ၿမဳိ႕အနက္ တစ္ၿမဳိ႕အပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေရွးေဟာင္းၿမဳိ႕တစ္ၿမဳိ႕ ျဖစ္သည္။ သခၤါရ သေဘာတရားအရ ယေန႔တြင္မူ ရြာႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနေလသည္။ ေရွးေခတ္တုန္းကေတာ့ အေရးႀကဳံလွ်င္ ပခန္းကုိထြက္လာၿပီး ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ အႀကံယူၾကရသည့္ သမုိင္းသက္ေသမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ပခန္းေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၏ ေလးခ်ဳိးႀကီးထဲမွ အပုိဒ္တစ္ပုိဒ္ကုိ ဖ်တ္ခနဲ သတိရလိုက္မိသည္။

မခံခ်င္ မာန္ဝင္တဲ့အစြမ္းရယ္နဲ႔
မန္းအပ်က္တြင္ျဖင့္၊
ၾကငွန္းမက္လုိက္ပုံက
ပခန္းထြက္တဲ့ၿပီး၊
အၾကမ္းဖက္ကေရာ့မဟဲ့လုိ႔
ငမ္းငမ္းတက္ သေရယုိေအာင္
နန္ဆက္အေမြကိုလည္း
မွန္းမိတဲ့အျပင္

အခုကြၽန္ေတာ္ ပခန္းထြက္ခဲ့သည္မွာ အၾကမ္းဖက္ရန္ မဟုတ္ဘဲ အလြမ္းဆက္ရန္ သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ လြမ္းမေျပ၊ ပခန္းေျမ တမိေတာ့ဟု စာခ်ဳိးခ်င္စိတ္ပင္ ေပၚလာသည္။ ပခန္းႀကီးေရာက္လွ်င္ သမုိင္းဝင္ ေစတီေတာ္ တစ္ဆူျဖစ္သည့္ စည္သူရွင္ ေစတီေတာ္ကုိ ဦးခုိက္ရၿမဲ ျဖစ္သည္။

ပခန္းစည္သူရွင္ ဘုရားဒကာမွာ ကုိႀကီးေက်ာ္(မင္းေက်ာ္စြာ)၏ ေနာင္ေတာ္ မင္းစည္သူျဖစ္၏။ (ဝဝဇာဂံ) တံဆိပ္ေတာ္ရၿပီး ေရႊတန္တစ္၊ ဆင္ႀကဳိးေရႊဂူ၊ ရွင္မေတာင္ အညာ သီဟေတာ၊ သရကၡန္ ေစတီမ်ားႏွင့္ သမုိင္းေၾကာင္း ဆက္ႏြယ္မႈရွိသည္။ ပခန္းစည္သူ ရွင္ဘုရားမွာ လမ္းေဘးတြင္ ကပ္လ်က္တည္ရွိေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္အတြက္မူ ကပ္ေက်ာ္ေစတီ မဟုတ္ပါ။ မိသားစုႏွင့္အတူ ဧည့္သည္ပုိ႔ရန္အတြက္ အေခါက္ေပါင္း မ်ားစြာ ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။

ပခန္းသည္ သမုိင္းထဲကၿမဳိ႕ျဖစ္ ေလရာ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ပခန္းၿမဳိ႕ကုိ ၿမဳိ႕စားအသီးသီးအုပ္ ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကသည္။ မဟာဂီတထဲက ေအာင္ေျမသာစံ ပတ္ပ်ဳိးကို ႀကဳိက္ႏွစ္သက္သူတုိင္း ပခန္းမင္းသားႀကီးကုိ မလြဲမေသြ သတိရမိ ၾကေပလိမ့္မည္။ ပုဂံေခတ္ သိန္းခုိမင္း လက္ထက္ သကၠရာဇ္ ၂၇၇ တြင္ မင္းစည္သူႏွင့္ မင္းေက်ာ္စြာ ညီေနာင္မင္းႏွစ္ပါး ဤအရပ္သုိ႔ ေရာက္လာၿပီး ေတာင္သုံးလုံးကုိ ေျမညႇိကာ ၿမဳိ႕တည္သျဖင့္ ကုခႏၶ(တူးျခင္း၊ ညႇိႏႈိင္း) အနက္ သေဘာကုိ ေဆာင္ကာ ကူးခန္းဟု သမုတ္ခဲ့ၾကသည္။ သကၠရာဇ္ ၅၃၆ ခုႏွစ္တြင္ ဤအရပ္မွာ သူပုန္ထၾကြမႈ ရွိသျဖင့္ သူပုန္ရန္မ်ား ပေစ၊ ခန္းေစ၊ အတိတ္ကုိယူကာ ပခန္းဟု သမုတ္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရသည္။ အမွတ္အသား တစ္ခုတြင္လည္း သု သုခန္း၊ ပခန္းတည္ဟု ရွိသျဖင့္ သကၠရာဇ္ ၇၆၆ ခုႏွစ္တြင္ ေစာမည္း အမတ္ တည္သည္ဟုလည္း မူကြဲ ေတြ႕ရသည္။ ရွင္ဝရသေမၺာဓိ ေရးသားသည့္ ရတနာမဥၨဴသာ မဟာသိမ္ ေတာ္ေမာ္ကြန္း ေက်ာက္စာတြင္ 'ပုခႏၶ နဂေရ၊ ပင္လယ္လႈိင္းလိပ္၊ ေရနိမိတ္ ကုိ၊ တံဆိပ္တႏၲဳ၊ ကသုိဏ္း႐ႈ၍ ျပဳစုရြက္ေဆာင္၊ ခုိးနန္းေတာင္သုိ႔၊ တည္ ေထာင္ထူးဆန္း၊ ၿမဳိ႔ပခန္း၌'ဟု ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ ပုခန္းဟုလည္းေခၚၾက ေသးသည္။

ၿမဳိ႕တည္ေဆာက္ရာတြင္ အေရွ႕ ဘက္၌ၾကြယ္ဝတံခါး၊ ေတာင္ဘက္ ၌ ေက်ာက္ပုံတံခါး၊ အေနာက္ဘက္ သာစည္တံခါး၊ ေျမာက္ဘက္ဝင္မ နားတံခါးဟူ၍ အမည္ေပးခဲ့သည္။ ေျမာက္ဘက္ဝင္မနား တံခါးကုိ ယေန႔အထိ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႕ႏုိင္ ပါေသးသည္။ ပခန္းၿမဳိ႕ေဟာင္း၏ ထူးျခားမႈမွာ ၿမဳိ႕႐ုိးေလးဘက္ျဖစ္ သည္။ 'ေတာင္လႈိင္းတံပုိး၊ အေနာက္ ခုိနန္းခ်ဳိး၊ ေျမာက္မယ္ယက္ခုိး၊ အေရွ႕ လင္းေျ>ြမ႐ုိး'ဟု ကြဲျပားျခားနား စြာတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ပခန္းငယ္မွာ မင္းႀကီးဦးရန္ေဝး ေက်ာင္းရွိသလုိ ပခန္းႀကီးမွာ က်ီဝန္မင္း ဦးတုတ္၏ ပခန္းေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ရွိသည္။ ေလွထုိးသားဘဝမွ က်ီဝန္မင္းအဆင့္အထိ လွမ္းတက္ လာႏုိင္ေသာ ဦးတုတ္၏ အရည္အခ်င္းမ်ဳိးမွာ အတုယ ူေလးစားစရာ ေကာင္းသည္။ တုိင္ေပါင္း ၂၅၄ တုိင္ရွိသည္။ ေက်ာက္မ်က္ရြဲဟု သေကၤတျပဳ မွတ္သားထားၾကသည္။ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဦးစီးဌာနမွ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ လက္ရွိအဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိေအာင္ ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္း မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ အရင္တုန္း ကအမွတ္တမဲ့ေနလာခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္းပုိင္းမွ ဇာတ္ေတာ္ ဘြဲ႕ပန္းပု လက္ရာမ်ားကို ယခုမွ ေသ ေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာမိကာ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပုံ႐ုိက္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ပခန္းနယ္ေျမသည္ ရဟန္း ပညာရွိ၊ လူပညာရွိမ်ား ေပၚခဲ့ရာေဒသ ျဖစ္သည့္အျပင္ ၿမဳိ႕စားမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ေဒသျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ၾကြယ္ဝသည့္ ေဒသလည္းျဖစ္သည္။ ေဒသအတြင္း ျပန္႔ႀကဲေနေသာ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ပစၥည္းမ်ားကုိ စုစည္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈျပတုိက္ ဖြင့္လွစ္ျပသထားသည္။ ျပတုိက္မႉး ဦးေဌးဝင္းေအာင္မွာ ပခန္းႀကီး နယ္ခံျဖစ္ၿပီး ေရွးေဟာင္းပစၥည္း ကို ျမတ္ႏုိးသူ၊ တန္ဖုိးထားသူ ျဖစ္သျဖင့္ ျပတုိက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ရွင္းျပနုိင္သူျဖစ္သည္။ သူရွင္းျပသည္ကုိ နားေထာင္ရသည္မွာ စာတမ္းတစ္ေစာင္ ဖတ္ေနရသလုိ ခံစားရသည္။ သည္တစ္ေခါက္တြင္ ျပတုိက္၌ ထိန္းသိမ္းထားရွိေသာ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္ ရွင္ဇမၺဴဳဒီပဓဇ၏ တံဆိပ္ေတာ္ကုိ ၾကည့္႐ႈေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သည္။ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္၏ ေနာက္တြင္ သိႆာႏုသိႆ ဆရာစဥ္ဆက္ ၂၈ ဆက္ ရွိေၾကာင္း မွတ္သားဖူးပါသည္။ ဦးေဌးဝင္းေအာင္ကုိ အေဖာ္ျပဳ၍ ေရႊဥမင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ သြားေရာက္ေလ့လာ ျဖစ္ခဲ့ေသးသည္။ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္တုိ႔ ေခတ္က ေတာထူထပ္ၿပီး အေတာ္ေခါင္သည့္ ေဒသတစ္ခု ျဖစ္ေပလိမ့္ မည္။ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရားဖူးေျမာ္ရာမွ အျပန္ဝင္လာေသာ ေတာင္ဖီလာ ဆရာေတာ္က ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္အား 'တစ္ပါးတည္းေနတာ မေၾကာက္ဘူးလား'ဟု ေမးေလွ်ာက္ခဲ့သည္ကုိ 'ေၾကာက္လုိ႔ တစ္ပါးတည္း ေနပါေၾကာင္း' ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည့္ သာသနာ့သမုိင္းဝင္ စကားတစ္ခြန္းကုိ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ မိခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ အနီးတြင္ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း တည္ထားခဲ့သည့္ ေစတီတစ္ဆူ ရွိသည္ကုိ သည္တစ္ေခါက္တြင္မွ မွတ္မွတ္ရရ ေတြ႕ခဲ့သည္။

ေရဥမင္ေက်ာင္းမွ ျပန္အထြက္တြင္ OISCA ဂ်ပန္သင္တန္းေက်ာင္း ကုိေတြ႕ရသည္။ ဂ်ပန္-ျမန္မာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး အစီအစဥ္ အရ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ စုိက္ပ်ဳိးေမြးျမဴေရး သင္တန္းေက်ာင္းျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သင္တန္းသား က်ား ၁ဝ ဦး၊ မ ၁ဝ ဦး ေခၚယူေလ့က်င့္ ေပးခဲ့သည္။ ေက်ာင္းသက္တမ္း ၁၅ ႏွစ္ ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ လက္ရွိသင္တန္းေက်ာင္း၏ ဒါ႐ုိက္တာမွာ Keisuke Fujii ျဖစ္ၿပီး အသက္ ၃ဝ ေက်ာ္သာ ရွိေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေရစႀကဳိမွာ ရွိစဥ္က ဒါ႐ုိက္တာမွာ အုိကာမူရာ- Okamura ျဖစ္ၿပီး၊ ဆက္သြယ္ေရးမႉးမွာ Mizugu Shi (ျမန္မာအမည္ မစိန္စိန္) ျဖစ္ေလသည္။ ယခု သူတုိ႔ႏွစ္ဦးလုံး မရွိေတာ့ၿပီ။ မစိန္စိန္မွာ တုိက်ဳိ တကၠသုိလ္က ျမန္မာစာႏွင့္ ဘြဲ႕ရခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ျမန္မာလုိ ေရေရလည္လည္ ေျပာတတ္သူ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာသီခ်င္းကို ႀကဳိက္သည္ ဆုိ၍ ဘယ္သီခ်င္းအႀကဳိက္ဆုံးလဲဟု ေမးခဲ့ရာ ထြန္းအိႁႏၵာဗုိဆုိသည့္ ခ်စ္ျခင္းကို မခြဲပါနဲ႔ သီခ်င္းကို အႀကဳိက္ဆုံးဟု ေျဖခဲ့သည္ကုိ ျပန္သတိရမိသည္။ ဂ်ပန္ ဧည့္သည္ေတြေတြ႕လွ်င္ စကားျပန္အျဖစ္ မစိန္စိန္ကုိ ေခၚၿပီး အကူအညီ ေတာင္းရသည္။ ျမန္မာ အဝတ္အစားႏွင့္ မစိန္စိန္ကုိ သူ႔အမ်ဳိး ဂ်ပန္ေတြက ျမန္မာဟု အထင္မွား ၾကသည္။ ဂ်ပန္စကားသံၾကားမွ ဂ်ပန္မွန္းသိသြားၾကရာ ေနာက္ပုိင္း သူတုိ႔ခ်င္း ဘာေျပာမွန္းမသိရေတာ့ ေပ။

ေရစႀကဳိေနရစဥ္ ကာလတုန္းက ၿမဳိ႕နယ္အတြင္း ေလးရပ္၊ ေလးခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ ခရီးႏွင္ခဲ့ဖူးသည္။ မေရာက္ဖူးသည့္ ရြာမရွိ သေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေရာက္ေအာင္သြား၊ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ သိေအာင္လုပ္ ဟူေသာ လူႀကီးေတြ ၾသဝါဒအျပင္ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေျခမွာေဗြပါသူျဖစ္ရာ ၿမဳိ႕ေပၚေနသည့္ ရက္က ခပ္ရွားရွား။ အဂႏၲဳတစ္ေယာက္အဖုိ႔ အရင္ေနရာေတြ အႏွံ႔သြားဖုိ႔ေတာ့ မလြယ္ခဲ့။ ရွင္မေတာင္ကို အေဝးက မွန္းၿပီး လြမ္းရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ရွိစဥ္က ဦးေဆာင္ စုိက္ပ်ဳိးခဲ့သည့္ သနပ္ခါးခင္းေတြကုိ ျပန္ၾကည့္ခ်င္သည္။ ဆင္ႀကဳိးေရႊဂူ ကုိဖူးခ်င္သည္။ မအူရြာက ဘုရားပြဲကုိ ႀကဳံခ်င္ေသးသည္။

ေနာက္တစ္ေခါက္က်မွ အေၾကြးဆပ္ရေပေတာ့မည္။
သန္းထြန္း၊စကု
source: http://www.zaygwet.com/literature.php?id=245

No comments:

Post a Comment